Zimowisko podopiecznych świetlicy „Jaskółka”

24-26 stycznia 2020 roku

Dzień 1.

O godzinie 14.00 wesoły autokar pełen „Jaskółek” wyruszył w kierunku Myśliborza. Przed nami zimowisko! Po krótkiej przejażdżce byliśmy już na miejscu. Przywitały nas panie z Domu Wczasów Dziecięcych. Niektórzy z nas po raz pierwszy znaleźli się w tym miejscu. Dla niektórych to pierwszy wspólny wyjazd z „Jaskółkami”. Rozpakowaliśmy się i już przyszedł czas na ognisko! Czekały na nas pyszne kiełbaski, które z wielką ochotą i ze smakiem zjedliśmy. Później przenieśliśmy się do mydlarni. Powstawały tu magiczne i kolorowe kule do kąpieli. Składniki były proste, naturalne i pachnące. Już nie możemy się doczekać, aż wypróbujemy kule w domu. Po kolacji odbyła się dyskoteka! Muzycznemu szaleństwu i tańcom nie było końca! Zmęczeni, ale wybawieni, wróciliśmy do pokoi, a po kąpieli przyszedł czas na Kino Bambino…

Dzień 2.

Dzień zaczęliśmy wcześnie jak na sobotę, bo już o godzinie 8.00. Po energetyzującej rozgrzewce i śniadaniu, czekał nas spacer po Myśliborzu. Razem z panem przewodnikiem odkrywaliśmy tajemnice murów, baszt i ratusza. Zwiedzanie zakończyliśmy wizytą w muzeum, w którym odbyło się pasowanie na rycerzy i damy dworu. Zwiedzaliśmy także muzealne sale, między innymi etnograficzną i archeologiczną. Zaopatrzeni w nową wiedzę historyczną, wróciliśmy do ośrodka na obiad i telefon do rodziców. Po rozmowie z bliskimi czekała nas wizyta gości. Przyjechali do nas pan dyrektor Hospicjum świętego Kamila Marek Lewandowski oraz pani Karolina, która była organizatorką II Degustacyjnej Kolacji Charytatywnej, z której zebrane środki umożliwiły nam wyjazd na zimowisko. Pani Karolinie towarzyszył syn Franek, którego miło było nam poznać. W sali gimnastycznej zamieniliśmy się w wyspiarzy. Podzieleni na 4 grupy przygotowywaliśmy nasze kolorowe wyspy. Po zabawie wyszliśmy do miasta, tym razem na zakupy. Niektórzy pierwszy raz dysponowali kieszonkowymi i mogli sami zdecydować, co sobie kupić. Obkupieni i zadowoleni wróciliśmy do ośrodka, a potem skierowaliśmy się w stronę basenu. Najpierw spotkaliśmy się z ratownikiem, który przedstawił nam zasady obowiązujące na pływalni, i wskoczyliśmy do wody. W wodzie zabawa była przednia, więc zmęczeni i głodni wróciliśmy do ośrodka, gdzie czekała na nas pizza! Zadowoleni zasiedliśmy w Kinie…

Dzień 3.

Dziś również pobudka skoro świt. Po śniadaniu wyruszyliśmy na mszę do pobliskiego sanktuarium, a następnie na spacer. Byliśmy na plaży, wsiedliśmy na statek, widzieliśmy też kąpiących się w jeziorze. Morsy zaimponowały nam bardzo! Po powrocie do ośrodka robiliśmy szkatułki. Mieliśmy do wyboru różne elementy dekoracyjne: sznurki, gwiazdki, pompony, naklejki, koraliki… Każda szkatułka jest inna, każda jest piękna. Będziemy trzymać w nich nasze skarby. Potem był czas na gry i zabawy. One nigdy nam się nie znudzą! A po obiedzie pakowaliśmy nasze rzeczy, sprzątaliśmy pokoje i udaliśmy się na podsumowanie zimowiska. Każdy mówił, co jemu najbardziej podobało się podczas zimowiska. Lista była bardzo długa. Jedyny minus naszego pobytu, to to, że zimowisko „Jaskółek” trwało tak krótko! Napisaliśmy petycję z prośbą, aby w przyszłości zimowisko trwało 2 tygodnie! Na koniec każdy z nas dostał paczkę. Były w nich jaskółkowe koszulki, kolorowanki, kredki, długopisy, notesy, słodycze i inne drobiazgi. Dziękujemy!

Do zobaczenia już po feriach. Widzimy się w świetlicy „Jaskółka” w środę, 12 lutego, o godzinie 16.00.

______________

Szczegółowe foto i video relacje z trzech dni zimowiska do obejrzenia na facebookowym profilu Świetlica Jaskółka