Jaskółkowe zimowisko w Namyślinie

Kończą się ferie zimowe… Przypominamy „Jaskółkowe” zimowisko w Namyślinie. 14-16.01.2022 Po przyjemnej podróży autokarem, dojechaliśmy do Namyślina. Po przybyciu na miejsce, czekał na nas ciepły posiłek. Naszą zimową przygodę zaczęliśmy od krótkiego spaceru. Podczas wędrówki wstąpiliśmy na plac zabaw, na którym bajecznie bawiliśmy się w blasku księżyca. Przed kolacją wzięliśmy udział w grach i zabawach integracyjnych, dzięki którym mogliśmy lepiej poznać się. Następnie zjedliśmy późną, a zarazem smaczną kolację, na której każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Przed pójściem spać, krótko podsumowaliśmy razem spędzony dzień. Piątek zakończył się krótkim seansem filmowym w ,,Kinie Bambinie”. Drugi dzień rozpoczęliśmy od szybkiej i energicznej rozgrzewki, którą prowadziła pani Grażynka. Następnie udaliśmy się na śniadanie, na którym do wyboru były parówki, płatki i jajecznica. Później dowiedzieliśmy się, jak zrobić musujące kule do kąpieli i mieliśmy możliwość wykonania ich. Potem poszliśmy na spacer do lasu oraz odwiedziliśmy kolejny plac zabaw. Wracając do ośrodka, weszliśmy do sklepu spożywczego. Po powrocie graliśmy w gry planszowe, a następnie udaliśmy się na obiad. Kolejnym punktem dnia była wycieczka do sąsiedniej miejscowości. Szliśmy przez lasy i pola, liczyliśmy widziane po drodze krowy i bocianie gniazda, śpiewaliśmy wesołe piosenki. W sumie przeszliśmy ponad 6 kilometrów! Na miejscu czekała na nas pani Kasia, która zajmuje się tworzeniem naturalnego mydła oraz innych produktów pielęgnacyjnych. Mieliśmy okazję powąchać i spróbować różnych olejków. Na pamiątkę każdy otrzymał mydło w kształcie serduszka. Po powrocie mieliśmy ognisko. Później zjedliśmy naleśniki na kolację. Po posiłku mogliśmy udać się do sauny bądź zewnętrznego jacuzzi. Ale to były emocje! Później odbył się bal karnawałowy. Na balu pojawiły się takie postacie jak: piraci, jednorożce, żabki, czarownice, smerfy. Dzień zakończył się seansem w „Kinie Bambinie”. Trzeci dzień zimowiska rozpoczęliśmy od energetycznej rozgrzewki. Następnie zjedliśmy śniadanie, po którym szybko udaliśmy się do autobusu. Po krótkiej jeździe dotarliśmy do kościoła św. Stanisława Kostki w Chwarszczanach. Po mszy świętej ksiądz proboszcz opowiedział nam interesująca historię tego miejsca. Później udaliśmy się na drewnianą wieżę widokową w Porzeczu. Po wejściu na górę, podziwialiśmy piękną okolicę. Potem znaleźliśmy się nad Odrą, przy granicy z Niemcami. Po sesji fotograficznej wróciliśmy do ośrodka. Był to czas na gry i zabawy. Po świetne spędzonym czasie, udaliśmy się na smaczny obiad. Potem był czas na podsumowanie wspólnie spędzonych trzech dni, były podziękowania dla wolontariuszy i drobne upominki dla wszystkich Jaskółek. Każdy mógł się podzielić tym, co mu się podobało podczas zimowiska. Z dobrymi emocjami opuściliśmy Namyślin. Nie możemy doczekać się kolejnego, wspólnego wyjazdu! PS Dziękujemy wszystkim, dzięki którym udało się zorganizować zimowisko podopiecznych Świetlicy Jaskółka. Szczególne podziękowania dla uczestników Kolacji Charytatywnej, która odbyła się w grudniu 2021 roku.