Polityka prywatności
- Home
- Polityka prywatności
Polityka prywatności
Stowarzyszenie Hospicjum Św. Kamila z siedzibą w Gorzowie Wlkp. (dalej: „Hospicjum”) przykłada dużą wagę do poszanowania prywatności i bezpieczeństwa w zakresie danych osobowych, które Pacjenci, Podopieczni i osoby korzystające z usług Hospicjum, w tym użytkownicy domeny, powierzają Hospicjum do przetwarzania. Stosujemy nowoczesne środki techniczne i rozwiązania organizacyjne zapewniające wysoki poziom ochrony przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenia ich przed dostępem osób nieupoważnionych zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO). Chcąc zachować przejrzystość w zakresie podstaw i sposobu przetwarzania danych osobowych, jak również dbając o prawa osób odwiedzających nasz serwis przedstawiamy obowiązującą w Hospicjum Politykę Prywatności i Politykę Cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w konkretnych celach znajdują się tutaj.
Kto jest Administrator Twoich danych osobowych
Administratorem danych, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą przetwarzane dane osobowe jest Stowarzyszenie Hospicjum Św. Kamila, ul. Stilonowa 21, 66-400 Gorzów Wlkp.
Z Administratorem można się kontaktować:
- pisemnie z wykorzystaniem danych adresowych wskazanych powyżej;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem hospicjumkamila@wp.pl
- pod numerem telefonu: 95 728 22 25.
W jakim celu, zakresie i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe
Przetwarzając dane osobowe zbieramy informacje, które są przekazywane bezpośrednio przez Pacjentów i Podopiecznych lub ich opiekunów prawnych oraz osoby korzystające lub planujące skorzystać z naszych usług, w tym również użytkowników strony internetowej Hospicjum. W związku z powyższym, w zależności od okoliczności, możemy przetwarzać następujące dane:
- Pacjenci i Podopieczni
W celu właściwej i kompleksowej realizacji procesu udzielania przez Hospicjum świadczeń zdrowotnych oraz realizacji zadań statutowych (w tym profilaktyki zdrowotnej, prowadzenia i archiwizacji dokumentacji medycznej, zapewniania opieki zdrowotnej i zabezpieczenia społecznego, diagnostyki i leczenia, zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, rozliczeniami z NFZ, weryfikacją uprawnień do uzyskania i rozliczenia zrealizowanych świadczeń zdrowotnych, realizowanie praw Pacjenta), w zależności od ich rodzaju i zakresu, przetwarzamy dane identyfikujące, kontaktowe i adresowe Pacjentów i Podopiecznych oraz dane dotyczące ich zdrowia – tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i d) i art. 9 ust. 2 lit. b), c) h) RODO w związku z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej oraz ustawą z dnia 06 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, ustawą z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z 29 października 2013 roku w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu opieki paliatywnej i hospicyjnej.
- Osoby kontaktujące się z Hospicjum
W stosunku do osób, które kontaktują się z Hospicjum za pośrednictwem dostępnych narzędzi, w tym telefonu, poczty e-mail, poczty tradycyjnej przetwarzamy dane powierzone nam w ramach tego kontaktu tj. dane identyfikujące, dane kontaktowe i dane adresowe w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Hospicjum, jakim jest właściwa obsługa interesantów, przychodzącej korespondencji oraz stosowne załatwienie sprawy, z którą do Hospicjum zgłosiła się osoba tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Osoby przebywające na terenie Hospicjum
W odniesieniu do osób, które przebywają w części pomieszczeń Hospicjum objętych monitoringiem wizyjnym, w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Hospicjum, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie Hospicjum i jego mienia przetwarzamy dane w postaci wizerunku tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Kontrahenci
Dane kontrahentów w postaci danych identyfikujących, kontaktowych i adresowych przetwarzamy w celu zawarcia i wykonania umowy, w tym w ramach świadczenia usług (np. komercyjnych) tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
- Osoby, które wyraziły zgodę na przetwarzanie wizerunku
Wizerunek osób, które wyraziły zgodę na jego przetwarzanie, a który znajduje się na stronie internetowej Hospicjum, w mediach społecznościowych lub w materiałach promocyjno-informacyjnych przetwarzany jest w celu szeroko pojętej promocji działalności Hospicjum oraz realizacji zadań statutowych Hospicjum, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
- Osoby obserwujące profil Hospicjum w mediach społecznościowych i kontaktujące się z Hospicjum za pośrednictwem mediów społecznościowych.
W przypadku, gdy użytkownik polubił profil Hospicjum w mediach społecznościowych lub kontaktuje się z nami za jego pośrednictwem, Hospicju przetwarza dane osobowe takiego użytkownika w postaci danych identyfikacyjnych i kontaktowych w celu promocji swojej działalności i prowadzeniu komunikacji z użytkownikiem, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu Hospicjum tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Osoby odwiedzające stronę www.hospicjum-gorzow.pl
W trakcie odwiedzania strony internetowej Hospicjum znajdującej się pod adresem internetowym www.hospicum-gorzow.pl, przetwarzamy dane w zakresie adresu IP, typu przeglądarki, systemu operacyjnego, lokalizacji geograficznej, adresu URL, odwiedzanych stron, klikniętych łączy, interakcji użytkownika, żądanych adresów URL, ustawienia sprzętu i wyszukiwanych haseł, identyfikatora urządzenia, przeglądarki internetowej i informacji o przeglądaniu zebrane za pośrednictwem plików cookies. Możemy otrzymywać informacje z plików cookies, które są fragmentami danych zapisywanymi przez przeglądarkę i wysyłanymi do nas w odpowiedzi na żądania. Używamy tych informacji w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest dbałość o prawidłową jakość obsługi, zrozumienie aktywność użytkowników, personalizowanie zawartości i poprawienie jakość naszych Usług, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
Komu przekazujemy Twoje dane osobowe
Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Hospicjum na podstawie odrębnych umów z zakresu przetwarzania danych osobowych.
Czy przekazujemy Twoje dane do państw trzecich
Dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do państw trzecich. Jeśli jednak użytkownik polubił profil Hospicjum na Facebook’u dane mogą być przekazywane Meta Platforms Ireland Ltd., wobec czego mogą być przekazane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego na podstawie zatwierdzonych przez Komisję Europejską klauzul umownych.
Przez jaki okres przechowujemy Twoje dane
W zależności od zasadniczego celu, w jakim przetwarzamy dane osobowe, mogą być one przechowywane przez okres:
- przewidziany właściwymi przepisami prawa;
- niezbędny do realizacji świadczonej usługi;
- niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami;
- realizacji prawnie uzasadnionego interesu Hospicjum jako administratora danych lub zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania realizowanego na tej podstawie.
Czy musisz przekazywać nam swoje dane
W zależności od tego w jakim celu przetwarzamy dane osobowe ich podanie może być obowiązkowe i wynikać z przepisów obowiązującego prawa, jak również dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do zawarcia i realizacji umowy, prawidłowego świadczenia usług, właściwej obsługi czy też skutecznego kontaktu.
Wyrażenie zgody na przetwarzanie wizerunku jest dobrowolne, a jej brak nie wpływa na dostępność i zakres świadczonych usług.
Jakie prawa Ci przysługują w związku z przetwarzaniem przez Hospicjum Twoich danych osobowych
W zakresie przewidzianym przepisami prawa osobom, których dane przetwarzane są przez Hospicjum przysługuje prawo do: dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, uzupełnienia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest wyrażona zgoda, przysługuje prawo jej wycofania. Należy mieć na uwadze, iż wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO istnieje możliwość wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
PLIKI COOKIES
Są to małe pliki tekstowe, zwane ciasteczkami, pochodzące z witryny www zapamiętywane przez przeglądarkę internetową użytkownika serwisu. Pliki cookies dzielą się na tymczasowe – pamiętane do czasu zamknięcia przeglądarki i cookies z określonym terminem wygaśnięcia, które są zapisywane na przeglądarkę na dłużej. Większość przeglądarek internetowych domyślnie akceptuje pliki cookies. Użytkownik możesz zazwyczaj ustawić przeglądarkę tak, aby usuwała lub odrzucała pliki cookies innych firm i stron trzecich. Jeśli Użytkownik zdecyduje się usunąć lub odrzucić pliki cookies, może to wpłynąć na dostępność i funkcjonalność naszych Usług. Każdy Użytkownik, który nie wyraża zgody na korzystanie z plików cookies obowiązany jest do zmodyfikowania ustawień przeglądarki internetowej. Konfiguracja systemu umożliwiająca korzystanie z plików cookies oznacza zgodę na ich przechowywanie przez Hospicjum.
Strona hospicjum-gorzow.pl wykorzystuje pliki cookie w celu:
– dopasowania strony do potrzeb Użytkowników
– obsługi statystyk strony i prowadzenie analiz,
– zapewnienie bezpieczeństwa oraz ciągłego działania
– optymalizacji korzystania z serwisu
Zmiana Polityki prywatności
Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności w każdej chwili i miejscu, jednocześnie zobowiązując się do niezwłocznego opublikowania nowej polityki prywatności na stronach Serwisu i poinformowania o tym fakcie wszystkich Użytkowników poprzez opublikowanie stosownej informacji na stronie internetowej.
Administrator danych zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych Serwisu, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Serwisu oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa.