W sobotni poranek – 25 września – wyruszyliśmy na wycieczkę do Łagowa Lubuskiego. Po przejażdżce autokarem naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania bram Łagowa oraz wieży widokowej znajdującej się na Zamku Joannitów. Wieża była bardzo wysoka, a w środku mogliśmy oglądać stare mury, cele i otwory strzelnicze, o których ciekawie opowiadał nam pan przewodnik. Później znalazła się chwila na zabawy na placu zabaw tuż przy zamku, a zaraz po nich udaliśmy się na obiad oraz na zakupy pamiątek. Pomimo zbierających się nad Łagowem chmur, nie straciliśmy dobrego humoru i udaliśmy się na rejs rowerkami wodnymi. To była naprawdę wspaniała przygoda, podczas której mogliśmy obserwować łabędzie, kaczki, ważki i inne jeziorne zwierzęta. Gdy już dobiliśmy do brzegu, udaliśmy się na deser – pyszne gofry z kolorowymi polewami. Najedzeni wróciliśmy do autokaru, którym dojechaliśmy na miejsce noclegu. Po chwili było zakwaterowanie i obiadokolacja, a potem odbył się prawdziwy turniej rycerski! Pomimo że nie na koniach i bez zbroi, to było bardzo uroczyście. Zostaliśmy przyporządkowani do dwóch drużyn, na czele których stały damy dworu – Julia i Amelia. Obie drużyny rywalizowały, wykonując przy tym zadania na sprawność, refleks, cel oraz współpracę. „Arabskie Smoki” oraz „Czarne Pantery” (tak nazywały się nasze drużyny) były naprawdę świetne, co zostało nagrodzone słodkim poczęstunkiem. Na koniec dnia udaliśmy się do pokoi i podekscytowani wizją kolejnego dnia poszliśmy grzecznie spać.

O poranku 26.09.2021, po śniadanku, ruszyliśmy ponownie do Łagowa, gdzie czekało na nas nie lada wyzwanie – park linowy! Słuchaliśmy uważnie instrukcji, dzięki czemu szybko mogliśmy wejść na poszczególne trasy i pokonywać nasze słabości i strachy. Udało nam się dojść do naszych celów, a bawiliśmy się przy tym świetnie. Potem wróciliśmy w okolice zamku i w amfiteatrze mieliśmy okazję wykonać podstawki pod kubek, które na pewno przydadzą się nam jesienią. Na drewnianych kółkach rysowaliśmy to, co każdy z nas lubi najbardziej. Takim właśnie sposobem na drewnie pojawiły się kotki, nutki, gwiazdki oraz hasła motywacyjne. Było to także spotkanie z ekologią. Rozmawialiśmy o pięknie lubuskich lasów i jezior, o ich bogactwie. W nagrodę za wykonane dzieła otrzymaliśmy słodki deser lodowy z leśnymi owocami i bitą śmietaną. Warsztaty ekologiczno-artystyczne odbywały się na terenie Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego, odwiedziliśmy także tamtejszy Rezerwat Przyrody. Była również chwila na zabawy na placu zabaw, co dało nam wiele radości. Zjedliśmy obiad i niestety nasza wycieczka dobiegła końca. Po zapakowaniu wszystkiego do autokaru pożegnaliśmy się z Łagowem i obiecaliśmy, że jeszcze tam wrócimy.

Wycieczka podopiecznych świetlicy Jaskółka została zorganizowana w ramach zadania „Zdrowy styl życia wybieramy, w podróż po Ziemi Lubuskiej wyruszamy!”. Zadanie zostało dofinansowane przez Lubuskie Obywatelskie Inicjatywy Młodzieżowe.