Nasz jesienny wyjazd odbył się w dniach 24 i 25 września 2022 r. Pierwszego dnia zwiedziliśmy nowoczesny i interaktywny Ośrodek Muzealno-Edukacyjny Parku Narodowego Ujście Warty w Słońsku. Bardzo nam się tam podobało, bo mogliśmy wszystkiego dotknąć, posłuchać odgłosów ptaków, a nawet spróbować latać tak jak one! Poznaliśmy faunę i florę Ujścia Warty, także historię Słońska. Następnie udaliśmy się autokarem na Porzecze i do Parku Krajobrazowego Ujście Warty. Tam czekała już na nas pani z Fundacji NATURA-lnie. Zostaliśmy podzieleni na grupy i dostaliśmy zadania. Musieliśmy szukać różnych rzeczy w lesie – w tym roślin – w następujących kolorach: biały, fioletowy, czerwony, pomarańczowy i brązowy. Z uzbieranych materiałów wykonaliśmy Duszka Parku. Szukaliśmy także śladów leśnych zwierząt, m.in. sarny, dzika, lisa. Po zajęciach edukacyjnych w lesie pojechaliśmy do Namyślina, gdzie był nasz nocleg. Zjedliśmy pyszny obiad, rozpakowaliśmy się i rozpoczęliśmy kolejne warsztaty z panią Martą: kolorowaliśmy ptaki, charakterystyczne dla tego obszaru i ozdabialiśmy je naturalnym materiałem zebranym podczas spaceru po lesie. Tuż obok hotelu, specjalnie dla nas, był rozstawiony dmuchany zamek! Ale było radości! A jak już się zaczęło ściemniać, poszliśmy z latarkami na plac zabaw i bawiliśmy się w podchody z zagadkami. Następnego dnia, po śniadaniu, mieliśmy okazję posłuchać o pszczołach, najbardziej pożytecznych owadach. Zrobiliśmy świeczki z pszczelego wosku, próbowaliśmy też różnych miodów i pyłku. Po artystycznych i przyrodniczych warsztatach był pyszny obiad. W międzyczasie były też warsztaty psychologiczne związane z komunikacją i asertywnością oraz rozmowy indywidualne o ważnych dla nas sprawach. Rozmawialiśmy również o profilaktyce uzależnień, aktywności fizycznej, zdrowym odżywianiu i ekologii. Aby uczcić rozpoczęcie jesieni, dostaliśmy od pani Ani wrzosy, które przyozdobiliśmy i zabraliśmy do domów! To był wyjazd pełen atrakcji! Już nie możemy doczekać się następnego!

Wycieczka podopiecznych Świetlicy Jaskółka została zorganizowana dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze w ramach Lubuskich Obywatelskich Inicjatyw Młodzieżowych. Świetlica Jaskółka realizuje projekt „Jaskółki dbają o swoje zdrowie i chronią środowisko Ziemi Lubuskiej”.