Jaskółkowe spotkanie pełne atrakcji 20.10.2021

Jak co tydzień spotkaliśmy się w naszej świetlicy, by miło spędzić środowe popołudnie. W tym tygodniu czekało na nas wiele atrakcji. Po tradycyjnym wymienieniu się informacjami, co u kogo słychać i jak nam minął ostatni tydzień, rozpoczęły się zajęcia. Podzieliliśmy salę na dwie części. Po jednej stronie odbywały się zajęcia plastyczne z panią Martą. Wykorzystując plastelinę, kasztany i inne ozdoby,…

Czytaj więcej
Jaskółkowe warsztaty kulinarne i wirtualna podróż do Bułgarii

Kolejne zajęcia 13.10.2021 zaczęły się jak zwykle od rundki „Co u kogo słychać?”. Było nas bardzo dużo – podopiecznych i wolontariuszy. Cieszymy się, że do naszej świetlicy dochodzą cały czas nowe twarze. Następnie Kasia zabrała nas w podróż do Bułgarii. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji. Jedna z nich związana jest z tym, że Bułgarzy na obiad nie jedzą ziemniaków tylko…

Jaskółka o ciele i zdrowych nawykach żywieniowych

Środowe zajęcia 6.10.2021  zaczęliśmy od tradycyjnego „Jak się masz, co u Ciebie słychać?” oraz poznawaliśmy nowe twarze, które pierwszy raz odwiedziły świetlicę. Cieszymy się niezmiernie, widząc nowe osoby, które chętnie przyjmujemy pod swoje Jaskółkowe skrzydła. Następnie pani Agata rozpoczęła swoje zajęcia, na których mogliśmy podzielić się naszą wiedzą o ciele. Opowiadaliśmy o tym, co można zrobić, żeby zadbać o ciało,…

Ekstremalna wyprawa Jaskółek

29.09.2021 Emocji było mnóstwo, przeszkód również, ale dzięki przewodnikowi i współpracy udało się dojść do celu! Ale po kolei. W środę, 29 września, spotkaliśmy się przy Hospicjum św. Kamila. Pojechaliśmy autobusem MZK na ulicę Perłową. Stamtąd przeszliśmy w kierunku rzeki Srebrnej. Naszym przewodnikiem był pan Zbigniew Rudziński – prezes PTTK Ziemi Gorzowskiej. To była ekstremalna wyprawa. Musieliśmy pokonywać różne przeszkody,…

Wycieczka do Łagowa Lubuskiego

W sobotni poranek - 25 września - wyruszyliśmy na wycieczkę do Łagowa Lubuskiego. Po przejażdżce autokarem naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania bram Łagowa oraz wieży widokowej znajdującej się na Zamku Joannitów. Wieża była bardzo wysoka, a w środku mogliśmy oglądać stare mury, cele i otwory strzelnicze, o których ciekawie opowiadał nam pan przewodnik. Później znalazła się chwila na zabawy na…

Czytaj więcej
Jaskółki artystycznie i w podróży po Rosji

Kolejne jaskółkowe spotkanie zaczęliśmy od zapoznania się z nowymi podopiecznymi i nowymi wolontariuszami. Coraz więcej osób dołącza do naszej świetlicy, z czego bardzo się cieszymy. Następnie Zosia przedstawiła nam prezentację o Rosji i zatańczyliśmy układ taneczny z rosyjską piosenką. Obejrzeliśmy także fragment bajki „Wilk i zająć”. Po paru ciekawostkach o Rosji z panią Martą rysowaliśmy obrazy jesienne. Zaczęliśmy od wybrania…

Jaskółki profilaktycznie

Dzisiejsze zajęcia zaczęliśmy od tradycyjnej rundki "Co u kogo słychać?" oraz poznawaliśmy nowe osoby, które po raz pierwszy były w Jaskółce. Jest nam bardzo miło, że do naszego grona dołączają cały czas nowe twarze. Następnie pani Grażynka zaczęła prowadzić zajęcia profilaktyczne związane z alkoholizmem, podczas których każdy z nas mógł podzielić się swoją wiedzą o tym problemie. Gdy poznaliśmy parę…

Czytaj więcej
Jaskółki – warsztaty psychologiczne i kulinarne

Środa, 8 września, była wyjątkowa, ponieważ po jedenastu długich miesiącach ponownie spotkaliśmy się w naszej prawdziwej jaskółkowej sali. Na początku jak zwykle odbyła się rundka, podczas której każdy powiedział, jak mija mu początek roku szkolnego oraz jak spędził wakacje, przywitaliśmy także nowe młodzieżowe wolontariuszki. Ile nowych twarzy! Bardzo się cieszymy i witamy Was w naszych jaskółkowych progach! Następnie, podczas zajęć…

Początek kolejnego sezonu w świetlicy „Jaskółka”

Nareszcie! Spotkaliśmy się po wakacyjnej przerwie i z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego wyruszyliśmy do Azylu w Mironicach. Po krótkiej podróży autokarem dotarliśmy na miejsce, gdzie czekał już na nas nasz ulubiony poczęstunek - naleśniki na słodko z owocami i bitą śmietaną. Posileni mogliśmy zacząć się bawić! Na początku były gry integracyjne, takie jak bitwa na wzrok oraz ćwiczenie aktorskie…

Czytaj więcej
Fotorelacja i dziennik z wakacyjnego wyjazdu  Jaskółek

Fotorelacja i dziennik z wakacyjnego wyjazdu Jaskółek

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji oraz przeczytania dziennika z dwunastodniowej koloni naszych Jaskółek. Widać trud, ale też wielką radość na twarzach naszych podopiecznych. Niech te pozytywne wspomnienia zostaną z nimi jak najdłużej. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy Darczyńcom za pomoc w zorganizowaniu tych niesamowitych wakacji. Kolonia podopiecznych świetlicy „Jaskółka” 19-30.07.2021 Duszniki Zdrój Dzień pierwszy 19.07.2021 Na dziś zaplanowany był nasz wyjazd na…

Huraaaaa! Udało się!!!

Udało się zebrać pieniądze na wyjazd podopiecznych świetlicy „Jaskółka” na kolonię do Dusznik Zdroju. Dziś podsumowujemy trwającą ponad dwa miesiące akcję. Przedstawiamy listę firm i osób prywatnych, które wsparły wypoczynek osieroconych dzieci. Dziękujemy wszystkim za okazane serce i konkretne wpłaty. Szczególnie dziękujemy pani Wioletcie Bohusz, która razem z panem Szymonem Bohusz zainspirowała kolejne osoby i firmy do włączenia się w…

Jaskółki w kinie

W pierwszą wakacyjną środę wybraliśmy się do kina. Obejrzeliśmy animację „Kapitan Szablozęby i magiczny diament”. Okazało się, że magiczny diament to szlachetny kamień spełniający każde życzenie. Bohaterowie bajki marzyli o fortunie i pałacach, ale także o przyjaźni, rodzinie, miłości. Miło było spotkać się w jaskółkowym gronie. Po seansie zjedliśmy pyszne lody. Do zobaczenia na kolonii! Wyjście do kina zostało wsparte…

Jaskółki wędrowały po Gorzowie

W sobotni ranek rozpoczęliśmy terenową grę po Gorzowie. Podzieliliśmy się na trzy grupy. Każda z grup miała swoją trasę, mapę i zadania do wykonania. Program dla poszczególnych grup przygotował Zbigniew Rudziński – szef PTTK Ziemi Gorzowskiej. Podczas spaceru odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc w Gorzowie, między innymi Trasę Siedmiu Wzgórz, Murawy Gorzowskie, Park Kopernika. Szukaliśmy na przykład Kamienia Filozoficznego i tablic…

Wakacje !!!

Było radośnie, kolorowo, energetycznie! Tak powitaliśmy wakacje! Na festynie w hospicyjnym ogrodzie bawiły się dzieci ze świetlicy „Jaskółka” oraz z Hospicjum Domowego dla Dzieci „Oskara i Róży”. Obecni byli także ich bliscy. Festyn został zorganizowany przy pomocy wielu wspaniałych osób! Poświęciły one swój czas, umiejętności i serce... Dziękujemy! Oto lista osób, które pomogły przy organizacji festynu: Joanna Ginda-Lenart – aktorka…

Czytaj więcej

Jaskółkowy turniej gry w warcaby

Spotkaliśmy się jak co tydzień w jaskółce, gotowi na nowe atrakcje. Na początku porozmawialiśmy w kółku o tym, co u kogo słychać. Dowiedzieliśmy się o wakacyjnych planach, szkolnych sprawach i o wszystkim innym, co się u nas dzieje. Następnie przystąpiliśmy do turnieju warcabowego, który oczywiście prowadził pan Zbyszek Rudziński. Rozgrywki były zacięte, uczyliśmy się nowych ruchów pod okiem mistrza, ale…